Nem csak beteg kedvencünkkel kell állatorvoshoz fordulni, egészséges állatoknak is szükségük van koruknak megfelelő orvosi ellátásra.

Beteg állat esetén?
Kölyök állatok esetén? Felnőtt állatok esetén? Idős állatok esetén?

Egészséges kölyökkutya/kölyökmacska

Amikor kölyök kerül a házhoz, legfontosabb dolog, hogy minél előbb megszokja az új környezetét, minél hamarabb kialakuljon benne a biztonságérzet. Ugyancsak fontos a kisállat mielőbbi állatorvosi átvizsgálása, az alap kölyökkori oltási program elkezdése és a külső-belső élősködők elleni védekezés megejtése. Az első féreghajtásra már 2 hetes korban sor kerülhet, míg a kölyökkori oltási program elkezdését 7-8 hetes korban ajánljuk. Kedvenceink megfelelő táplálásáról állatorvosától kérhet tájékoztatást.

Egészséges felnőtt kutya/macska

Felnőtt háziállataink esetében is kiemelt fontosságú a betegségek elleni kombinált védőoltások, és veszettség elleni vakcina évenkénti beadatása, emellett az egyéb, az általános oltási programban nem szereplő, de szezonálisan előforduló megbetegedések elleni védekezés is.( babesiosis, Lyme-kór, kennelköhögés stb.) A felnőtt kutyák táplálásáról, megfelelő kondícióban tartásáról, szaporodásbiológiai gondozásáról, külső és belső élősködők elleni védelméről állatorvosa adhat tájékoztatást.

Egészséges idős kutyák/macskák

Idősödő állatunk esetén, csakúgy, mint embereknél, nagyobb hangsúlyt kap a rendszeres egészségügyi általános kivizsgálás, amellyel számos betegség, állapotromlás megelőzhető. Ahogy kedvencünk öregszik, változik szervezetének anyagcseréje, tápanyagigénye, mozgásigénye, viselkedése, így másféle gondozást igényel, mint fiatalabb korában. Ajánlatos idős kedvencüket akár félévente rutin vérvizsgálatnak alávetni, hogy információt kapjunk létfontosságú belső szerveinek működéséről. Csakúgy, mint emberekben, az idős állatoknál is gyakoriak a súlyproblémák, ízületi problémák és viselkedésbeli változások. Ezen változások megfelelő kezelése érdekében kérje állatorvosa segítségét.

Mindhárom életkorban lehetséges az állatok mikrochippes azonosítása és számukra állatútlevél kiállítása.

Beteg állat esetén

Amennyiben kedvencén az alábbi tünetcsoportokat tapasztalja, forduljon állatorvosához:

- Megváltozott viselkedés: bágyadtság, fáradékonyság, aluszékonyság, kedvtelenség, tompultság
- Emésztőszervi panaszok: öklendezés, hányás, hasmenés, hasfájás, bélsárpangás
- Légzőszervi panaszok: orrfolyás, köhögés, gyakori tüsszentés, nehezített légzés
- Bőrbántalmak: vakaródzás, szőrhullás, sebzések
- Mozgásszervi bántalmak: sántítás, ízületi fájdalom, izomgyengeség, csonttörések gyanúja
- Balesetek, verekedések, vérzések, hirtelen állapotváltozás, rosszullét