A macskák védőoltását kölyökkorban, 8-10 hetes kortól elkezdeni…

Védőoltások macskák részére

Kedvenceink egészségének megőrzéséhez alapvető fontosságú a fertőző betegségek elleni immunizálás. Kölyökkorban, 8-10 hetes kortól ajánlatos egy alapimmunizálást végezni, majd az oltásokat évente megismételni.

Ajánlott oltások

Veszettség elleni oltás

A veszettség halálos lefolyású, vírus okozta agy- és gerincvelő-gyulladásban megnyilvánuló betegsége, amely az állatokban és emberben is egyaránt előfordul. A veszett macska támadóvá válik, akár az embert is megmarhatja, ezáltal súlyos sérüléseket okozhat és a veszettség vírusával megfertőzheti az embert. Macskák részére a veszettség oltás nem kötelező, jogszabály nem írja elő, azonban a vakcinázással önmagunkat és környezetünket is védjük. Az állandóan lakásban tartott macskák esetében is javasolt a védőoltás.

Kombinált oltás

A macskák kombinált oltása az alábbi fertőző betegségek ellen nyújtanak védelmet: macska parvovirus okozta panleukopeniája, herpesvírus okozta légzőszervi megbetegedése, calicivirus okozta náthája, chlamydiosisa, illetve a macska leukosis vírusa okozta megbetegedése.

A macska parvovirus okozta panleukopeniája nagy ragályozó képességű, lázas általános tünetekkel, hasmenéssel, hányással, kiszáradással és erős fehérvérsejtszám csökkenéssel járó fertőző betegsége.

A macska herpesvírus okozta megbetegedése nagy ragályozó képességű, lázas általános tünetekkel, a felső légutak és a kötőhártya gyulladásával járó megbetegedése.

A macska calicivírus okozta náthája gyors lefolyású, náthás tünetekkel, a szájnyálkahártya gyulladásával és kifekélyesedésével járó, nagy ragályozó képességű megbetegedése.

Macskákban a chlamydiák kötőhártya-gyulladást, ritkábban tüdőgyulladást okoznak.

A macskák vírusos leukózisa főleg a kijáró és verekedő kandúrok körében előforduló, daganatok képződésével és az immunrendszer gyengülésével járó megbetegedés.

Egyéb betegségek ellni vakcinák:

Bordatella bronchiseptica, FIP, Tetanusz, Gombás bőrfertőzések.