Megelőző vakcinázások

Kedvenceink egészségének megőrzéséhez alapvető fontosságú a fertőző betegségek elleni immunizálás. Kölyök kutyáknál 8-10 hetes kortól ajánlatos egy alapimmunizálást végezni, majd az oltásokat évente megismételni.

A kiscicák esetében 9-10 hetes korban javasolt a kombinált oltásokkal az alapimmunizálást megkezdeni, majd az oltásokat évente megismételni. Kijáró macskák esetében különösen ajánlott a veszettség elleni védőoltás beadása is.

Ismeretlen immunstátuszú, befogadott cicák esetében a védőoltások beadása előtt javasolt szerológiai tesztet elvégeztetni a leukózisra vonatkozóan.

A védőoltásokról általánosan elmondható, hogy csak egészséges, megvizsgált, panaszmentes állat oltható a megfelelő immunválasz elérése céljából. A helyesen immunizált állatokat olyan nem vagy nehezen gyógyítható betegségektől óvjuk meg, melyek kezelése költséges és sokszor kilátástalan.

A védőoltások mellékhatásaként ritkán kialakulhatnak allergiás reakciók. A beadást követő 1-3 órában az állat szemhéja, pofája megduzzad, testszerte apró bőrduzzanatok alakulhatnak ki, esetleg nyelési nehézség, hányás, hasmenés léphet fel. Ilyen esetben fel kell keresni a rendelőt, ahol az állatot kezelésben részesítik. Az allergiás tüneteket kiváltó vakcina nevét rögzíteni kell az oltási könyvben.

Az oltásokról bővebben a Blogunkban olvashatnak.